گاز به غرب مازندران رسید، سرانجام دهه ها قطعی و افت فشار

به گزارش شهر سرگرمی، اهالی غرب مازندران با اجرای طرح گازرسانی به شبکه وصل شدند.پیشگیری از قطعی گاز در فصول سرما از دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.

گاز به غرب مازندران رسید، سرانجام دهه ها قطعی و افت فشار

به گزارش خبرنگاران، شهرستان های غرب مازندران دهه ها با مشکل افت فشار و قطعی گاز روبرو بودند تا اینکه اجرای طرح ملی اصلاح و تغییر لوله گاز بعد از آزادسازی میلیون ها مترمربع زمین حریم به این دغدغه اهالی سرانجام داد. پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز در فصول سرما و آزادسازی میلیون ها مترمربع زمین اشخاص در حریم لوله گاز از دستاوردهای اجرای این طرح ملی است.

زینب دیوارگر، یکی از ساکنان مازندران درباره مسائل ناشی از دسترسی نداشتن به شبکه گازرسانی به خبرنگاران می گوید: بعضی از شهرستان ها و روستاهای غرب مازندران در منطقه ها صعب العبور واقع شده اند و همین اجرای طرح گازرسانی با مشکل روبه رو نموده بود. اهالی هم مجبور بودند برای گذران زندگی از کپسول های گاز استفاده نمایند که تامین کپسول ها هم خود مسئله ای دیگر بود.

هر چند اداره گازرسانی مازندران تامین کپسول های گاز را برای اهالی تسهیل نموده ، اما دیوارگر معتقد است با اتصال به شبکه گاز این مشکل حل می گردد.

رضا احمدی، یکی دیگر از اهالی به خبرنگاران می گوید: ارتفاعات و منطقه ها ییلاقی غرب مازندران، حمل کپسول های گاز برای اهالی را سخت می نماید. به این سختی، باید گرما و سرما را هم اضافه نمود.

او ادامه می دهد: منطقه کوهستانی جنت رودبار و اشکورات 11روستا را دربرمی گیرد که گازرسانی در آن هنوز تکمیل نشده است. برای اجرای این طرح، آزادسازی و برطرف معارضان در حریم لوله گاز صورت گرفته است. غرب مازندران، 20شهر و بیش از هزار روستا دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2236

به "گاز به غرب مازندران رسید، سرانجام دهه ها قطعی و افت فشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز به غرب مازندران رسید، سرانجام دهه ها قطعی و افت فشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید